Friday, January 29, 2016

Getting my hair color done! やっとベイエリアで出逢えた素敵なヘアスタイリストさん。

Hello, how have you been? I was going to say "Enjoy the sun while it lasts!" but it looks like raining outside now....
 
As the bay area is getting ready for the Super Bowl 50! there are so many festivities going on all around the area. If you are planning to come to the Super Bowl, please know that Levi's stadium is about 40 some miles AWAY from San Francisco, it is located in the city of  Santa Clara!!
 
I am pretty sure during next week the traffic on 101 will be quite heavy.... I know I have to be ready for that... Hope you will be too.
 
Well, as I am getting mature(!!), I have to take advantage of hair coloring in order to keep the look I love. However I would like to limit the time to color my hair in a year, so I have been waiting and looking for some hair stylist that has a good recommendation.
 
 
One of my daughter's teacher lately colored her hair and she looked so good!! I could not help telling her she looked so gorgeous and youthful!! Then she recommended me to see her hair stylist.
 
I long waited to get an appointment as my schedule was quite crazy and her appointments filled quickly. I finally met her last week.
 
This is Toshiko! She is not only a super hair stylist but she also understands color relationship with each individuals' personal color!!! Needless to say I had a VERY deep conversation about colors with her.
 
Toshiko recommended me to have a hint of highlights( sun kissed highlights) to add dimension to my hair. She got me the perfect hair color that matches with my skin tone.
 
I would definitely go back to see Toshiko for my hair needs from now on.
 
Thank you Toshiko for your wonderful consultation and services.
 
Until next time,
 
Enjoy your weekend!
 
xoxo
akiko
 
 
 
皆様、お久しぶりです。お元気でお過ごしでしょうか?
 
ベイエリアでは昨日まで続いていた春めいたお天気から、小雨まじりの寒いお天気に変わってしまいましたね。
 
サンフランシスコ・ベイエリアでは来週末に開催されるフットボールのスーパーボールに向けて、市内ではファンフェストやコンサートなどがあって、道路がクローズになっているところもあるみたいです。
 
スーパーボールにエリア外からいらっしゃる皆様、スーパーボールが開催されるLevi’sスタジアムはサンフランシスコではなくて「サンタクララ」と言うサンホゼに近い市にあります。サンフランシスコからは40マイルくらい離れている所です。どうぞしっかりと調べた上でいらして下さいね。(苦笑)
 
さて、フットボールのお話しはそのくらいにして・・・・
 
最近、私がいつも素敵だな~と思ってお慕いしている先生のヘアカラーが更に素敵になっていらっしゃったので、思わずお声を掛けてしまいました。
 
そして、その方のヘアスタイリストさんを紹介して頂きましたっ。
 
アメリカに長年住んでいて思うのが、なかなかお気に入りの美容師さんと出会えないと言う事。
それは技術的な物だったり、満足度の問題だったり。
 
でも、その方のヘアカラーの感じを拝見して、是非私も!と思い先週、アポを取って行って参りました。
 
<スタイリストさん、Toshikoさんと一緒に。>
 
Toshikoさんは日本人のお父様とフィリピン人のお母様を持つ、とってもエキゾチックで端正な美人さんなスタイリストさん。実際にヘアカラーを始める前にとっても丁寧に私のリクエストを聞いてコンサルテーションをして下さいました。Toshikoさんもカラーについてはとってもお詳しいので、カラー談義に花を咲かせてしまったのは言うまでもありませんっ。
 
私もアラフィフですので、熟女(笑)なりの髪の悩みもありまして、カラーリングは必要でして・・・・でも頻繁にカラーリングするのは抵抗があると言うお話しをしたら・・・・
 
ハイライトをお勧めされました。いわゆるメッシュの事。
 
でも、あまりにもメッシュ入れてるわよ~♪(苦笑)的なメッシュは避けたいと言う私の我がままにもちゃんと対応してくださって、「sun kissed highlights」をお勧めされました。太陽の日がちょこっと降り注いだ感じの色の付き方とでも表現したら良いかしら・・・。
 
↑の画像でお分かりになりますか? 立体的に輪郭とサイドにハイライトが入っています。
(Toshikoさんの小顔度は私のお顔のサイズでまた更に上がってますね。涙)
 
今までハイライト、メッシュと言うものは私にはご縁の無い物と思っておりましたが、今回挑戦してみて、思った以上にお顔の周りが明るくなって様に感じました。
 
お友達からも多々お褒めのお言葉を頂きました。Toshikoさん、素敵にしてくれて、ありがとうございました。またお世話になります~。
 
Toshikoさんのコンタクトは↓こちらです。
 
Beauty by Toshiko
650-400-8086



それでは、皆様楽しい週末を!

また次回の更新でお会いしましょう!


亜樹子

No comments:

Post a Comment