Friday, November 6, 2015

ワンコにもパーソナルカラー。 Doggies' play date.

Hello, hope you all are doing well! 日本語のエントリーへはスクロールダウン↓して下さい。
 
It has been a while since I updated my blog. I have been a bit busy and hardly had time to update my blog.
 
One of my friend that has two cute yellow labs invited me and my pup, Ryo to her newly renovated beautiful backyard.
 
Ryo was a bit overwhelmed right after we arrived her home as two cuties approached Ryo with BIG( Yes, literally BIG!) welcome greeting.
 
As Ryo is about a half of their size, Ryo was very nervous first but he got along with both at the end. ( phew)
 
I had a wonderful relaxing time with my friend. I also enjoyed chatting with her on many different subject.  We felt like having three dogs to have a play date is exactly like having little kids' play date too.
 
Oh by the way, have you ever thought that dogs also have their personal color?
 
Depending on their eyes, fur and nose color, they can also find their own personal color, too.
 
Perhaps, I should consider hosting a workshop on doggies' personal color so the owners can figure out which color will be best to dress doggies!
 
Until next time,
 
xoxo
 
akiko
 
 
皆様、大変ご無沙汰しておりました。
 
前回のUPから随分と時間が経ってしまいました。
 
かなり肌寒くなって来ました、サンフランシスコ・ベイエリアですが、お風邪などひかれてませんか?
 
さて、このエントリーでは先日お友達にお招き頂いた、「ドギープレーデート」のお話しです。
 
 
最近バックヤードを素敵にリメイクされたお友達が
 
「ワンちゃんも一緒にお茶に来ませんか?」とお誘い下さいました。
 
ちょうど娘が秋休みで主人と一緒に海外に出かけていたので(はいっ、私はご予約等を優先して自宅待機組でした。)、とっても嬉しくお邪魔させて頂きました。
 
我が家の看板犬「りょう」と一緒にお邪魔させて頂いたのですが・・・・
 
お友達のお宅の2匹のイエローラブちゃん達の大歓迎のセレモニーで、既にりょうは・・・少々
息切れしておりました。(とほほ。二枚目の画像をご参照ください。汗 )
 
ワンコと一緒ですが・・・基本的に小さい子供を連れてのプレーデートの様に、最初は3匹のワンコたちのやりとりに私もお友達もすっかりおしゃべりも後になるほどの大騒ぎでした。
 
りょうは、やっぱりラブちゃん達と比べるとかなり小さめなので、始めのうちは逃げるのに必死の様子でしたが・・・中ごろから、逃げるのでは無くて、追いかけっこに変わり、やっと私とお友達もお喋りを楽しめる位にりょうがラブちゃん達と遊べる様になったので一安心でした。
 
この3匹を見ながら、ワンコちゃん達にもパーソナルカラーが有るな~と一人にんまりしていた私ですが・・・・皆さん、そんな事を考えた事ありますか?
 
因みに、りょうと二匹のイエローラブちゃん達のパーソナルカラータイプは同じです。
この子達にバンダナを付けてあげるとしたら・・・・3匹ともワームなお色が似合うはず!
 
ワンコの毛色、瞳の色、鼻の色等を考慮すると自然とそのワンコちゃんのパーソナルカラータイプが判明します。
 
なんて・・・思ったついでに、今度「ドギー・パーソナルカラー・ワークショップ」でも開催しようかしら?なんて後日考えてしまいました。
 
深緑一杯でゆったりと寛げる素敵なバックヤードのパティオで、とっても贅沢なドギープレーデートを楽しいお喋りも交えて、エンジョイさせて頂きました。お誘い頂き、ありがとうございました。
 
またお天気が良い日に、今度はドッグランでご一緒しましょう♪
 
それでは、皆様また次回の更新で♪
 
亜樹子でした。


No comments:

Post a Comment