Wednesday, October 29, 2014

ホールインワン!Hole in ONE baby!



I guess this is a dream come true moment for anyone play golf....

And I never thought I would actually have something to do with it.....until that happened to my husband...

My husband participated some sort of charity golf tournament in China. And before he even expected anything.....out of blue he got a hole in one!

My hubby who has been playing golf more than half of his life, finally made a hole in one.

When he texted me and kids that he got it, all of us thought he was joking.... until he texted me the certificate below

先日、海外出張中に主人が参加していたチャリティーゴルフトーナメントで・・・・

な、なんと!ホールインワンを出してしまいました!びっくりしたのは本人でしょうが・・・そんな驚きな事が起こったと言う知らせを聞いて・・・・私も含めて・・・「まさかね~。」と真に受けなかった非情な私達だったのですが・・・

先日、↓この様な証明書と共に帰国致しました。(ホントだったのね~笑)
 

 
 
Mission Hills Golf Clubは香港からも近い中国の深センにあるゴルフクラブで有名なプロのゴルフ選手の監修でデザインされた全部で18コースを保有する世界的にも有名なゴルフクラブです。(ジャンボ・尾崎コースなんてのもあります。)
 
子供たちが小さい頃は良くこちらのリゾートに出かけてましたが、最近はちょっぴりご無沙汰な場所です。
 
まっ、主人としては嬉しい様な、それでいてチャリティーで出してしまったホールインワンのお祝いの嵐にかなり困っているみたいです。
 
日本だと「ホールインワン・保険」なるものがあるそうですね。多分、主人はそんな事が起きるなんて思っていなかったはずなので、そんな保険にも入ってないと思います。
 
ゴルフ仲間との祝福はまだまだ続きそうで、出費もかさみそうですが・・・・
家族でほんのちょっぴりお祝いでもしようかと思ってます。
 
He actually feels very troublesome to get a hole in one as the celebration and festivity are haunting him almost endlessly..... as he had couple hundred tournament participant witnessed his hole in one.
 
As I actually see his hole in one certificate, perhaps we shall celebrate privately with the family member.
 
まだまだ週の真ん中ですが、引き続き健やかな週をお楽しみくださいませ。
 
Have a wonderful Wednesday ( hump day?)!
 
xoxo
 
akiko

No comments:

Post a Comment