Thursday, February 12, 2015

Stitch Fix Report #7


Here I go with my latest Stitch Fix Report #7!
 
I was so looking forward to receiving my package, and so was my puppy!

 
As I requested they picked 4 different shades of Green family ( not gray lol.)



 
What I received --> 2 dresses, 2 tops and 1 jacket
 
What I liked --> Unexpectedly I really liked bluish dark green 3/4 sleeve pleat waist dress. Before I tried on I didn't think the color would go with me but it actually complemented my skin tone. Also I can use some accessory to place a different focal point to make harmony!
 
Another piece that I liked was beige crew neck blouse. This neutral color top can blend with all the other existing wardrobe so it's a keeper!
 
What I disliked. --> Surprisingly I don't have any particular ones that I dislike, but just to consider if I will really wear I needed to return other items that I didn't mention above.
 
My keepers --> Elaine 3/4 sleeve pleat waist dress and Pip Crew Neck Blouse.
 
Thanks to Lisa for telling me tips on how specific I need to be for getting what I can really like on Fix. Specifying the color really helped this time. ( I think!)  Though I am not keeping all of them, but  certainly specifying the color helped the stylist to get good collection of Fix this time.
 
The order is not quite right, but I did check if all those items are actually my own personal color by comparing with my own color tips. I think they are fairy close!
 
I have not sent in my next request yet, but I am thinking to ask for " Warm Pink or Light Coral" for my next Fix.
 
Let's see how they will surprise me. I will surely let you know on my blog as soon as I get the next Fix.
 
In a mean time if you would like to give it a try, here is the link;
 
 
 
 
Until next time,
 
xoxo
akiko 
 

さてさて、鬼と出るか蛇と出るかの Stitch Fix #7です。
 
今回のFixに入っていた物
 
☆ トップス 2
☆ ワンピース 2
☆ ジャケット 1
 
 
お気に入り
☆ 七分袖のワンピース
☆ ベージュのブラウス
 
 
 
 
意外だったのがこの七分袖のワンピース。色が緑と言うよりは群青色(ぐんじょういろ)で青みがかっているので上の画像でパーソナルカラーのパレットにあるかチェックしてみましたが、ぴったりの色では無かったので、お返し組になるかなと思い試着してみたら、形が良いのか?顔周りに少しパーソナルカラーを取り入れる事で何とか使えそうな事が判明しました。


 
ベージュのブラウスは地模様がシェブロンなので、苦手要素はありますが、色的にはパレットにぴったりなのと、あまり主張しないアイテムなので既存のワードローブとも合わせる事が出来そうなのでお買い上げとなりました。
 
お返しアイテム
 
☆ グリーンのジャケット。
 
色はドンピシャ!なのですが、このカチッとした襟のデザインは私には合わないので
お返ししました。
 

 
次のシルクブラウス。
 
これは色的にはかなり頑張って下さいました(すみません、また上から目線。)が、
シルクの高級感は気に入ったものの、サイズが少し大きめなのでお返し組に。



 
そして最後のノースリーブワンピース。
カラーブロッキングが施されているワンピースで、このアラフィフのナイスバディを素敵に見せてくれる配慮が感じられる(苦笑)アイテム。
 
でも試着してみると腕周りがクローズアップされてる様な気持ちになる位、開きが大きくて。
 
なので、カラーパレット的には上の画像の通り、良い感じだったのですが、お返し組に入れました。
 
 
今回は前回程の残念感もあまりなくホッとしてます。
 
「もうそろそろ、辞めたら?」とお友達に言われたりもしてますが、私としては
ブログ、HPなどのリンクをスタイリストさんに見てもらって逆に私に合う色を見出してもらえると言う醍醐味があるので、まだまだ続けてみようと思っています。
 
自分の好みのスタイル、デザイン、色などに固執せずに新しい物を取り入れるきっかけを作るには月に一度のお楽しみ袋的なStitch Fixはまだ当分楽しめそうです。
 
お試しをご希望の方はこちらのリンクからどうぞ。
 
 
 
 
 
次回のFixは「黄色味のピンク」又は「サンゴ色」をリクエストしてみました。
 
さ~、どんなアイテムが届きますでしょうか?
 
私も今から楽しみです。パッケージが到着したらまたブログでご紹介しますね。
 
それでは、今週も残すところあと1日(平日)。
週末まであと一日頑張りましょう~。
 
 
亜樹子でした。









No comments:

Post a Comment