Monday, February 9, 2015

Stitch Fix Report #5

 
Here is my Stitch Fix Report #5!

What I received --> 5 items ( 2 sweaters, 1 cardigan, 1 dress and 1 pair jean)

What I liked --> I LOVE sawyer space dye dolman sleeve knit top. It is very comfortable and dye pattern flatter my shape! (lol)

I also really like another pair of skinny jean! Not only it is very comfortable but also with zip on both side make this pair really good looking with my black pumps.

What I disliked --> Red Cable knit cotton sweater!! ughhhh!  It will probably look good on somebody else but not for me.  AND the orange dress. It looks and the fabric feels like this is the dress from one of those "teen" favorite clothing store, yet the price of this dress is outrageously expensive!

 

My #5 Keepers --> Ankle zip skinny jean, Space Dye Dolman Sleeve Knit top and Cable Knit Open Cardigan.

I learned to give my stylist very specific instructions/ preference on color or style for next Fix.

The good thing about the Fix is I get to keep what I really like and not necessary to keep all of them!
( If I keep all of them then I get to have 25% discount of the total.) Even if I keep some of them, they will still deduct my style fee of $20.)

If you are interested in Stitch Fix, try this code to sign up.

https://www.stitchfix.com/referral/3981489

To be continued to Stitch Fix Report #6.

 
 
Stitch Fix Report #5です。
 
今回届いた物 (最初の画像をご参照。)
 
セーター2枚
カーディガン1枚
ワンピース 1枚
スキニージーンズ 1本
 
お気に入り;
 
意外だったのが、濃い目の紫のドルマンスリープセータートップ。
リーフレットで見た時は「絶対にお返し組!」と思っていたのですが、着てみたら意外にも
着心地も良いし、このスペースダイ模様がアラフィフのツボでした。(苦笑)
 
そして、両サイドにジッパーが付いてるスキニージーンズ。これは前回のパープルアンクルスキニーと同じブランドの物ですが、これもなかなか私のツボでした。黒の低めのパンプスに合わせたらキャリア系のトップと合わせても良さそうなカジュアルキャリアに使えます!
 
お返しアイテム;
 
赤のケーブルニット。どうしてもフツーオーラ全開の様な気がして。そして、この赤も他の方ならお似合いになると思いますが、私には向いていない赤でした。
 
オレンジコーラルのワンピース。生地がとてもテラテラで高級感に欠けてる所がどうしても好きになれず。あと30歳(苦笑)くらい若ければ、きっと着てみても可愛らしく装えるかと。なのに、お値段は今回届いた中でダントツ一位だった事もお返し決定になった理由でした。
 
5回目ともなって、パッケージが届く日が楽しみなのは変わらないのですが、毎回スタイリストさんに的を得た直球のリクエストを出さなくてはと思う様になってきました。でも、それってちょっぴり難しかったりします。
 
さて、Fix #6では何が起こるのでしょうか?
 
ご興味のある方はこちらのリンクからどうぞ。
 
 
 
Stitch Fix Report #6に続く~。

No comments:

Post a Comment