Tuesday, March 10, 2015

Today's selection? 今日のセレクション

When I went back to Tokyo two weeks ago, though I did not have enough time to
shop for myself, I somehow managed to shop for my husband, sons and daughter...
 
One of the thing my younger son asked was to get
Badminton clothes.
 
Since I did not have any idea where to get such things, I searched up places and went to the one in Yokohama.
 
Size spec is very different from the one here so I needed to describe my son's figure in order to get the right fit.
 
The clerk at the shop told me though he may be slim but if he is taller I should get size O that is equivalent to XL here.
 
So here are clothes that I got for him.
 
 
Since he is a cool color I tried to stick with cool colors but some other had very nice designs so I got some that are non-cool color.
 
I am so happy to know that he actually looks good in all of them. Thanks to the store clerk, sizing was perfect , too!
 
Well, here is his today's selection.
Hope this  or any one of them will become his good luck wining shirt when he starts playing in the league.
 
Good luck my son!
 
Until next time,
 
xoxo
 
akiko


皆様、春の穏やかなお天気をお楽しみですか?それとも、私と同じく
突然芽吹いている木々の花粉でくしゃみの連発でしょうか?

さて、2週間前に突如として行って来た東京で、私自身はかなり不完全燃焼と言うお話しを
最近したばかりですが・・・・それでも主人、息子達、娘に頼まれた物はしっかりとゲットして参りました。

あの超短期滞在にも関わらず、家族のリクエストには応えてしまう私って?なんて思いつつも、
喜んでくれる顔を思い浮かべると、どんなに新宿駅内で迷子になっても頑張ってしまっていた
私です。

二番目の息子はあまり物欲が無い方で、何か欲しい物はある?といつ聞いても「な~い。」と
言うのが常だったのですが・・・・

最近はバドミントンにハイスクールに入学するちょっと前から夢中で、今回はバドミントンのウエアを探して来てと言うリクエストがありました。

な~らっ、頑張って探してみるか!

と思ったのですが、何せ今まで長男は野球、娘はバレエで
同じBで始まっても、バで始まっても(笑)
バドミントンのウエアってどこに売っているのか分からず、思わずネットで検索してしまいました。

たまたま私のホームフィールドの横浜駅周辺に専門のショップがあるのを発見して
そちらで購入して参りました。

↑上の画像の様にけっこう沢山買ってしまいましたが・・・
次男はクールカラーなタイプなので、クールカラーを中心に選んでみました。

でも、デザイン的に襟ぐりが素敵なのとかもあったので、ノン・クールカラーな物も
ちょっとお買い上げしてしまいました。

いつもだとアメリカサイズで買うのに、日本だとLの上はOだそうで、スリムカットな物とそうでない物を見極めつつ、店員さんのアドバイスを参考にLの物とOの物をそれぞれ選んでみました。

帰宅してさっそく本人に見せたところ、どれもまんざらでもない様子でした。(ほっ。)

毎日、本人のポリシーに法って選ぶウエアに毎日興味津々の私です。

↓これは今日のセレクション。

 
ちなみにこのウエア、オランダのナショナルチームのウエアと同じなんですって。
(偶然にも買ってしまった私って・・・と自己満足。)
 
今週から他校との練習試合も始まり、来週からはハイスクールのリーグ戦が始まるそうです。
シーズンが終わる頃には「勝ちウエア」なる物が出来たら良いな・・・と内心、母としては楽しみなところです。
 
それでは、また次回のエントリーまで健やかにお過ごしくださいませ。
 
亜樹子
 
 
来週の火曜日に迫りました、シリーズ第一弾パーソナルキーカラー・ワークショップの
お知らせはこちらをご覧くださいませ~。
 
 



No comments:

Post a Comment