Monday, March 9, 2015

2015 San Francisco Chinese New Year Parade サンフランシスコ・チャイニーズ・ニューイヤー・パレード!

Hope you all enjoyed the gorgeous weather during weekend!

Though I just got back from Tokyo, I had no time to relax and adjust my jetlag, because....

I attended 2015 San Francisco Chinese New Year Parade along with my son and daughter on this past Saturday. We were actually in the parade, proudly representing Foster City Chinese Club.

 
This was my kids' first year to attend, but we are so appreciative to FC Chinese Club organizer to invite us.
 
The last time I watched the parade in person was back in 1990 with my husband, back then my BF..
 
It was indeed a fantastic experience to walk in the parade watching all those spectators' smile enjoying the parade.
 
I think my daughter mostly enjoyed the fact that their dance in the parade was appreciated by the spectator.
 
All girls did such wonderful job representing Chinese culture with magnificent ballet-modern-Chinese traditional dance.
 
SF Chinese New Year Parade is rated top 10 parade in the whole world. We are just so appreciative to have an opportunity to participate such valuable event.
 
Now I can adjust my jetlag?
 
Until next time,
 
xoxo
 
akiko
 

 
皆様、カリフォルニア・ブルースカイが広がる良いお天気だった週末
如何お過ごしでしたか?
 
 
私は・・・と言いますと前の記事でも触れましたが
土曜日の夜は御縁があって
息子、娘と共に参加させて頂いておりました。
 
その昔、主人と一緒にパレードを沿道から観に行った事はあったのですが・・・
まさか我が子がパレードに参加して、一緒に練り歩く体験が出来るとは夢にも
思いませんでした。

<このスポットライトの部分がテレビの中継がある区間です。>
 
初めての経験でしたが、私も含めて息子も娘も非常に貴重で楽しい経験をさせて頂きました。
 
気分はまるでサンフランシスコ・ジャイアンツの優勝パレードにでも出る様な気分。
 
マーケットストリートとフロントストリートの交差点付近から
ユニオンスクエアーを抜けてパウエルを1ブロック上がり(ここだけ上り坂でしたが、ちょっときつかった・・・)そしてケニーストリートを通ってチャイナタウンの約3マイル(約4.8キロ)を
歩きました。
 
 
私と息子は基本「歩く」のみだったのですが・・・
娘はと言うと少し歩いてはキューが出ると踊って・・・の繰り返しで
最後の方はかなりお疲れ気味だったかと思いますが・・・
沿道の観客からの盛大な拍手と声援を全身に受けて
踊っている子達全員、満面の笑顔で観客の皆さんからの拍手に応えていたのが
とても印象的でした。
 
ホント、ガールズ達、頑張りました。Good Job!


↑ここがパレードの最終地点。

アメリカン・ピラミッドの愛称のTrans America Buildingに向けて
ラストダンスをしている所です。

パレードが終わって我に戻ってから
心地良い足の疲れを感じながら、帰路につきました。

帰りの車の中では、

「テレビに出てたよ~。」

「テレビで見たよ~。」

と次々とお友達からのテキスト、メールなどが届いて
参加していた子達はとっても楽しそうで疲れなんて感じられませんでした。
(若いって良いですね!)

さてさて、パレードなるビックイベントも終わり平常営業に戻りたいと思います。(笑)

週の始めです。
今週も皆様、健やかな日々をお楽しみくださいね。

亜樹子でした。


ワークショップのご案内、こちらのリンクよりご覧くださいませ。(3月17日、4月14日、5月12日開催です。)
http://primrosecolor.blogspot.com/2015/02/blog-post_20.html





No comments:

Post a Comment