Tuesday, December 30, 2014

20th Wedding Anniversary 結婚20周年記念でした。

I wanted to post this entry sooner but there were many other things that I wanted to post first...lol

This year marks our 20th Wedding Anniversary. It is so hard to believe that we actually stayed together more than the years we were living with parents.


We especially did not plan anything big but my husband took effort (!!) to plan a couple of night outs together.
On our actual anniversary date, we dined out at Pabu in San Francisco. Dishes were delish!
And on other day, we cerebrated with our friends that also are cerebrating their 20th anniversary, too.
For joined cerebration, we went to Michael Mina.
As you see their presentation of each dish was amazing. Though under dimmed lighting, I truly enjoyed all those colors!
 
I hope you all are enjoying this year end break!
 
Happy New Year to you all!
 
xoxo
 
akiko 
 
 
もう少し早くUPしたかった20周年記念のお話しですが・・・他に載せたい事があり過ぎて、
数週間経った今頃のUPです。(笑)
 
今年はなんと、結婚20周年となった私達。ざっと考えても両親と過ごした時間以上の時を一緒に過ごしていると考えると、とても不思議な気分になります。
 
20周年のお祝い?となると、今まで周りのお友達は二人で旅行とか、○○のプレゼント!と言うような形でお祝いされてる方々がいらっしゃいましたが、私達は特に何も予定もなく・・・
 
と思っていたら、(後で文句を言われるのもナンだから?か?)主人が結婚記念日の夜のお食事と後日お友達夫婦でやはり20周年な方達とジョイントのお食事に連れて行ってくれました。

どちらも和の影響がお料理にちらっと感じられるMichael Minaさんのレストランです。

Pabuはノースベイの和食レストランの方とのジョイントプロジェクトで最近オープンした和食(系)のレストラン。生ものが苦手な私にはちょっと酷でしたが、どのお料理もプレゼンテーション(盛り付け)が凝っていて、それを見ているだけでも楽しかったです。
 
 
そしてお友達と一緒に行ったのが主人のお友達がオーナーである↑こちら。
 
ニューアメリカン(とHPに書いてあるので。)ですが、やっぱり和食の影響をあちらこちらに感じるお料理が沢山ありました。
仲の良いお友達夫婦とのエンドレスな楽しい会話、美味しいお食事そして・・・・主人のお友達から用意された口当たりの良いワイン(注!「口当たりの良い」と言う事は・・・・飲み過ぎてしまいそうになるくらい飲みやすい、美味しいワインと言う事です。)で、ゆっくりと優雅な時間を過ごしました。
 
こんなお食事が続いて、実はクリスマス前に胃がちょっとお疲れだった私でした。はは。
 
今日は私事な結婚記念日のお話しでした。
 
日本のお友達から既にお年賀状を頂いております。
遠く離れていても気に掛けて下さって、とっても感謝の気持ちで一杯になります。
 
残すところ、あと2日な2014年。
 
皆様、健やかにお過ごしくださいませ。
 
 
亜樹子



No comments:

Post a Comment