Tuesday, August 18, 2015

Taylor Swift 1989 @ Levi’s Stadium

Hope you all had a restful weekend!

I and my daughter are still recovering from Taylor Swift 1989 concert on last Saturday. I often use Taylor as one of my color analysis model to mention how the makeups should agree with the color type or group... so I was really looking forward to see her in person live!

It was really good. I mean as it was a birthday gift to my daughter, I really hoped that Taylor's concert would be very pleasant and fun. Well she did not turn us down.

I got tickets last December, and OMG! the price of tickets went so crazy. I almost thought of selling our tickets because it was priced almost $700 per ticket!!

The show started at 7pm but Taylor finally showed up at 9pm after Shawn Mendes and Vance Joy's opening acts.

We got the venue quite early as it was our first time to go to Levi's Stadium and we were not so sure about anything! ( thanks to my mom friends that gave me tips through FB! Thanks P)

Here are some stuff you would probably want to know if you are going to this venue for concert in future.

1. Buy your parking voucher in advance. Parking lots are all over , everywhere around the stadium. When I realized it was way too late, but I somehow manage to get Blue Lot 1 that is about 2 blocks away ( good 20 minutes walk from the lot to the stadium. you still can see the stadium from the parking lot.)

2. Bring your clutch size bag of wallet on chain. They would not allow you to bring in anything bigger than clutch sized purse. If you do , they will make you take out everything from your purse to a clear plastic bag to empty your bag. ( I saw people putting the contents back to bag after entered.... what's up with that?)

3. Many things are way overpriced inside the stadium. You can bring in bottled drinks as long as unopened.

Well, enough about tips, right?

Though we had a plenty of time to kill before the showtime, we were never bored as there were so many Taylor doubles and cute girls in different costumes all over the stadium.

My daughter told me that we should have brought one of blond wig that I use for my workshop. lol

I highly recommend Taylor Swift's concert as it was pretty much PG-13 rated. It was just so wonderful to have a mom and daughter time.

Hope you will continue to have a wonderful week. Stay cool as the weather trend seems to be still heating up.

Until next time,

xoxo

akiko 

 
皆様、お暑うございます。このところの稀な猛暑に我が家の看板犬は少々バテ気味ですが、
皆様は上手に猛暑対策されてますか?
 
さて、そんな暑い?中、先週の土曜日に待ちに待った
Taylor Swiftのコンサートに娘と行って参りました。
 
娘のお誕生日のプレゼントとして去年の12月にチケットを購入してから半年経って、やっとコンサート当日となりました。
 
日頃のコンサルテーションの際にクライアントさんの皆さんに良くパーソナルカラーとメイクにハーモニー(調和)が出来ていると、美しさのアピールが可能になると言うお話しをテイラーをモデルにしてお話ししておりますが・・・・コンサートで実際に生で彼女を見て(正確には遠い席から眺めて?ですが。ふふ)どんな衣装を着るのか・・・メイクはどうなの?などと色々な意味で彼女のコンサートは私自身、とても楽しみでした。
 
今回の1989ツアーは彼女の生まれた年が題となってるアルバムと同タイトルになっていますが・・・89年って私はこちらで学生をしておりましたっけ。(遠い目)
 
時々、長男に「that's so 90's!」と言われて、ドキッとする事がありますが、その90年代に入る前の年にTaylorちゃんはお誕生になったそうで、その時だって沢山素敵な事があったのよ。89年大好き!と言う事でアルバムのタイトルに選んだとMCで言ってました。
 
 
今回の会場であるLevi's Stadiumに行くのは私実は初めてで、色々な事が分からなくって、実際に会場に行くまで、少々不安でした。
 
サンフランシスコ・ジャイアンツのスタジアムには幾度となく足を運んだ事があるので、あちらだったらそんなに不安要素も無かったのですが…。
 
さて、現地に行くのに、色々とネットで調べてみたらパーキングは予めバウチャーを購入しておいた方が良い事が判明。それで、コンサートの当日に慌ててオンラインで購入したのは良いのですが、スタジアムから少し離れているロットを自動的に割り当てられてしまいました。(best availableで選んだので、これでベストだったのですね・・・)
 
そして無事パーキングに到着。その後に会場内にはバッグ類はクラッチサイズ(手帳を見せられました~)よりも大きい物は×!そして、透明のビニール袋に最低限の物を入れるべく、袋を渡されました。当日、結構頑張って一番小さめのクロスボディーのバッグを持って行ったのですが、ケンモホロロでNOと言われてしまいました。
 
そのビニール袋を下げて・・・約20分くらいでしょうか?遠くに見えるスタジアムに向かって歩き、やっと会場入り致しました。
 
バッグの大きさの件をしらなかった人たちはセキュリティーゲートでバッグの中身を一度、ビニール袋に入れて、バッグを空にした状態で入場してました。そして・・・・中に入ったら中味をまたバッグに入れてたのを見かけて・・・・なんだ~と。(次回からはきっと大丈夫ですが、今回はホントに色々と知識不足でした。)
 
コンサートが始まったのは午後7時、でも前座の若手新人さん二名が歌って・・・・(Shawn Mendes と Vance Joy)実際にTaylorが出て来たのは午後9時過ぎ・・・・。
 
かなり早めに会場に着いたのですが・・・思いの外、退屈はしませんでした。
と、言うのも↑の画像でもご覧頂けますが・・・Taylorの格好をした子達、それぞれ思い思いのメッセージ入りのボードを持っている子達を眺めているだけでも楽しかったです。
 
娘は私がワークショップで使うブロンドのウイッグをかぶってくれば良かったね~と少々後悔気味で
(苦笑)話しておりました。
 
コンサートの内容も、過激要素も無く至って安心して12歳の娘と楽しめました。
 
途中のMCも言葉をとても慎重に選んでいたし、会場に居る若い子達の♡をしっかり握っているのが良くわかりました。親としても、安心して一緒に歌える内容だったり、彼女自身のティーンの頃から現在に至る恋の悩みとかも共有している所も若い子達にはぐぐっと来るんだな~と痛感しました。
 
前座の二名のアーティストもそうですが、コンサートの途中にもゲスト有であっと言う間の3時間でした。(その日はイギリスのユニットLittle Mix、そしてなぜか?ジュリア=ロバーツが登場しました。遠くから見ても足がすご~く長かったです。笑)
 
年甲斐にもなく・・・娘と一緒に3時間踊り続けて、熱唱(はい、熱唱です。)し・・・・
翌日はすっかりリカバリーに専念するばかりでしたが、母娘で最高に楽しめたコンサートでした。
 
 
今回のツアーのキックオフは東京だったみたいですが・・・まだまだ全米数か所周る様です。
ソールドアウトかもしれませんが・・・皆さんのお近くでもコンサートあるかもしれませんよ。
お勧めです。
 
それでは、次回の更新で。
 
亜樹子でした。
(shake it off ♪ shake it off♪~ 鼻歌~)
 




 

No comments:

Post a Comment