Monday, August 24, 2015

凸凹コンビ。Partners in crime.

日本語のエントリーはスクロールダウンして下さいませ。↓ 今日はワンコのお話しです。お好きでない方はスルーしてくださいね。
 
As some of you , my lovely clients have met our dog, Ryo, the mini Australian Shepherd.
 
I would like to introduce Ryo's partner in crime, Lily today. ( so if you are not quite dog lover, please stay tuned for my next article....)
 
Lily is a white puffy pomelanian that is believed to be like 12 years old.
She belongs to my kids' god mom.
Since she travels a lot and we also travel once in a while we babysit each other's dog.
 

I call them "Partner in crime" because when they are staying together they usually find something to entertain each other and that usually get them in trouble, too.
 
Once when we were out of town for a day, they both got out from our back yard and troubled our neighbors. Ryo smoothly went back in , but Lily was running around and took my neighbors a while to get her back inside of our back yard.
 
Anyhow, I do love to see them together though there seems to be a seniority rule that also runs in dog's world. ( see above pic as Lily is taking up Ryo's bed when she is with us. Ryo sleeps on the hardwood floor. lol)
 
And.....  below.... this is how she looks after a while on Ryo's comfortable bed.. She opened her eyes as I tried to get a close to her ....

 
Hope these two doggies gave you a couple of awwww moments.
 
Until next time,
 
xoxo
 
akiko
 
 
また新しい1週間が始まりましたね。ベイエリアにお住まいの皆さんは良いお天気を楽しまれましたか?
 
今日は我が家に来る(度々?)ハウスゲストをご紹介します。クライアントさんの中には、この子が居る時にコンサルテーションをされた方もいらっしゃるかと思います。

 
この↑子。ポメラニアンのリリィです。こう見えてもかなりなご高齢。12歳です。
でも見た目、かなり童顔(笑)なので若く見えるのです。
 
リリィのお母さん(オーナー)は私の長年の友人で、彼女が旅行に出かける時は大抵我が家でお預かりしてます。その反対にたまに家族で我が家が留守の時には、りょうを預かって頂いております。
 
この所、リリィのお母さんの旅行が続いていて我が家での滞在もかなりな長期滞在となっておりますが・・・・(すっかり我が家の犬と化している感じも多々ありますが・・・)

2枚目の画像・・・・・すっかり我が家もリリィのマイホームと化している様子で、リリィはりょうのベッドをしっかり占拠して・・・・・少し経つとレディなのに、いわゆる「へそ天」状態で熟睡しちゃいます。(写真を撮ろうと近づいたら目がぎろっと開きました。どきっ。)

 
犬種も大きさも歳も全然違う2匹ですが・・・・正に文字通りの凸凹コンビな2匹。
 
初めて会った時は、ちょっと若すぎるりょうをうるさく感じていた様なリリィですが、最近は2匹一緒に居る時はじゃれたりして楽しそうです。
 
凸凹コンビは時々一緒に悪さもします。ある留守をしてた昼間、2匹がなぜだか裏庭の門を開けてしまって我が家の前の通りに出てしまった事がありました。
 
りょうは直ぐに裏庭に戻す事が出来たのですが・・・・リリィさんはかなりご近所さんを手こずらせた様子でした。(ご近所さん、ごめんなさい・・・・)
 
今日はワンコ話になってしまいましたが、いつかにゃんこさんのお話しもUPしてみたいと思います。
 
それでは、引き続き、素敵な1週間となります様に!
 
亜樹子でした。






No comments:

Post a Comment