Thursday, June 18, 2015

Dear Tori Campbell チャンネル2のアンカーパーソンのTori Campbellさんが退職・引退されます。(涙)


日本語のエントリは↓にあります。

Dear Tori,

Congratulations on your retirement, Tori!

I am sure you don't know me, but I have been looking forward to seeing you every weekday mornings at least for last 18 years on channel 2.

First I was watching your morning show on channel 2 as just a viewer to get ready for my day. I was always delighted with your friendliness when you were reporting bay area news.

http://wn.ktvu.com/story/28706843/ktvu-anchor-tori-campbell-announces-retirement

I watched you bravely and calmly reporting updates during 911 chaotic  morning and for the noon news. You were always delivering news to bayarea with your own personal touch.  I have enjoyed listening to you when you occasionally share some of your family story. I have found similarity with you just because I also have two boys. (lol) 

After I became a Personal Color & Image Consultant I have been watching how you dress yourself looking wonderful every morning.

Did you know you always dressed so wonderful, making you look merverous with perfect harmony with your assets ?

I always wondered if you had a stylist to choose your daily outfit. Since you have a light auburn hair, that sometimes makes it difficult to select clothings however you always looked wonderful with great color choices.

I always tell my clients to watch you either in the morning or for noon news to see how it is important to make a good harmony between your assets and outfits.

Thank you for delivering us morning news. I am so happy to know that now you will be spending your much deserved time with your family and starting your new carrier as a certified Nutrition Consultant.


I will miss seeing you every morning and telling my clients to learn from you how to make a good harmony in appearance, but I am so happy for your departure to the next stage in your life. I hope to see you as a guest certified Nutrition Consultant one day!

Congratulations Tori!

One of your long time viewer in bay area,

Sincerely,
Akiko




今日のエントリーはベイエリアにお住まいの方なら一度くらいは見た事があると思うのですが・・・
チャンネル2のアンカーウーマン、Tori Campbellさんが退職・引退されると言うお話しです。

英語のエントリーではアンカーウーマンとして引退される彼女に宛てたお手紙みたいになってます。

大学時代から何となくニュースを見ると英語が少しずつ上達する様な気がして、毎日2チャンネル(FOX)の朝と夜10時のニュースを見る事が私の毎日の日課となってました。

結婚してまたベイエリアに戻って来てからも、そんな私の毎日の中で2チャンネルのニュースはすっかり生活の中の一部となってました。

ベイエリアに戻り、気が付けばもう20年近く経っておりますが・・・・毎朝2チャンネルのニュースを見ながら身支度をする日々が続いております。

その朝のニュースのアンカーウーマンであるのが今回退職・引退されるToriさん。

男の子二人のお母さんでもあり(ニュースの間に少しだけお喋りしたりする時にさらっとお子様の話題を出されるので・・・)、何となくそれだけでも親近感を勝手に感じておりました。

911の日も、かなりなパニック状態であるスタジオ内でも、とても冷静にかつ正確に確実に速報を伝えていらっしゃった凛とした彼女を今でも思い出します。

ベイエリアの楽しいニュース、悲しいニュース。スポーツのニュース、動物のニュース。それぞれの分野のニュースを彼女独特のタッチ?一言、二言時々ニュース本文に付けたしていらっしゃったりするのを聞く度に、彼女のアンカーウーマンとしての魅力が増すな~と一人ヲタクっぽく彼女の伝えるニュースに耳を傾けておりました。

特に、パーソナルカラーのコンサルタントとしてお仕事を始めてからは、彼女の毎日のお洋服のチョイスにすっかり目が釘付けになりました。

オータムな彼女の髪の色、瞳の色、お肌の色を最大限に美しく映すお色のお洋服を選ぶのは容易な事ではありません。でも毎日の彼女のお洋服の色のチョイスには天晴!と一人毎朝、家族の朝食を用意しながらキッチンのテレビで彼女の姿を見るのが楽しみでした。

特にクライアントさんの皆さんの中には、この彼女をご覧になって下さいね・・・と私から言われた方も多いかと思います。

認定のNutrition コンサルタントとして第二の人生のステージに立つことを決意されて、今週でアンカーパーソンを引退されるそうです。

彼女のポストを継ぐ方も素敵な方ですが・・・・Toriさんの姿が見れなくなると、寂しくなりそうです。

私にとってはオータムな彼女のパーソナルカラーを知り尽くしていらっしゃったお洋服チョイスは、とっても良いお勉強だったのに~。

でもでも、引退されてもきっとまたゲストとして登場して下さるのでは?と期待しつつ・・・
彼女のこれからの更なるご活躍を心からお祈りしたいと思います。


アナウンサーヲタク・・・と思われるかもしれませんがっ、あくまでも!パーソナルカラーの観点での
素敵なモデルさんの一人だったのですよ~と言う事を声を大にして・・・(笑)本日のエントリーはこれにて・・・・

明日の朝のニュース、もし宜しかったら2チャンネルで彼女を見てくださいませ。

週末まであともう少し!


亜樹子でした。

あっ、明日は優勝したゴールデンステイト・ウォーリアーズの優勝凱旋パレードがオークランドでありますね~。

No comments:

Post a Comment